Lady in blacK

Någon står bakom mig, känner kroppsvärmen.
Naglarna gräver sig in i min handflata och lämnar djupa sår.
Mitt korthus håller på att rasa och pusselbit efter pusselbit försvinner,
ingen ser, ingen vill se.
Jag vet att jag faller. Jag vet att jag drunknar. Faller ett långt ljudlöst fall.Jag vet att jag håller på att kvävas och jag vet att det håller på att krossa mig. Jag krossas av världen som tvingar mig närmre den vassa kanten. Jag vet att livet inte är rättvist och jag vet att det inte är så lätt.
De säger att allt kommer ordna sig, det går över. De erbjuder sin hjälp och sitt stöd. "Vi kommer alltid att finnas här för dig," säger de. Men lita inte på dem, håller dem på avstånd. Du vet att med tiden måste de ge sig av och du blir lämnad kvar ensam  och rädd.Du hoppas att deras famn ska trösta och ta bort smärtan men du vågar inte. Vad kommer du att känna då? Här är jag ändå trygg,i min egna ensamNågon står bakom mig, känner kroppsvärmen.
Naglarna gräver sig in i min handflata och lämnar djupa sår.
Mitt korthus håller på att rasa och pusselbit efter pusselbit försvinner,
ingen ser, ingen vill se.
Jag vet att jag faller. Jag vet att jag drunknar. Faller ett långt ljudlöst fall.Jag vet att jag håller på att kvävas och jag vet att det håller på att krossa mig. Jag krossas av världen som tvingar mig närmre den vassa kanten. Jag vet att livet inte är rättvist och jag vet att det inte är så lätt.
De säger att allt kommer ordna sig, det går över. De erbjuder sin hjälp och sitt stöd. "Vi kommer alltid att finnas här för dig," säger de. Men lita inte på dem, håller dem på avstånd. Du vet att med tiden måste de ge sig av och du blir lämnad kvar ensam  och rädd.Du hoppas att deras famn ska trösta och ta bort smärtan men du vågar inte. Vad kommer du att känna då? Här är jag ändå trygg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0