JORDSKALV!

En jordbävning, även kallat jordskalv, innebär att marken skakar och rör sig på grund av plötsligt utlösta rörelser i jordskorpan eller övre delen av manteln.

Hej mina bullar, jo nu är det så att vi är i södra Chile(sitter i en rutten ciber,bara nördar och äckligt folk här) ..som rubriken säger igår var det jordskalv här och jordbävning mer söderut. Det var ganska läskigt eftersom att det var första gången för mig och man hade ingen kontroll över det (ofc) men jao.. Sen så när jag var på övervåningen så kom det ju s¨åklart en till jordskalv..Sängen flyttade på sig och jag sprang ju ner i bara BH och en kjol lite roligt men vafan ;) haha.

Men ja lever :) och imorgon ska vi mer söder ut! ORKA...säger jag bara,för att jag vill verkligen INTE!
på söndag ska vi börja åka tillbaka till viña del mar♥
vad mer...INGET MER! för att vi är i södra Chile..mitt ute på landet. De har hästar istället för bilar okej? Så allvarligt är det. suck.. Märks att jag är stads människa ;)
Nej..usch va hemsk måste betala 7 kr för att ha varit här i 1 timme och 5 min :( HAHA..hejd`å så länge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0